Co trzeba przynieść 1 września?


  • Woreczek z kompletem ubranek na zmianę (koszulka, skarpetki, spodenki, majteczki).
  • Obuwie na zmianę.
  • Fartuszek malarski z długimi rękawami.
  • Fartuszek kucharski, deska plastykowa do krojenia.
  • Piżamka
  • Szczotka do włosów lub grzebień.
  • Szczoteczka i pasta do zębów, kubek, nakładka na szczoteczkę (podpisane)
  • Pościel (poduszka, kocyk w poszewce oraz prześcieradło z gumką na materac o wymiarach 120x65 cm). – tylko śpiące dzieci;
  • Pieluszka lub inna ulubiona przytulanka dziecka, jeżeli dziecko jest przyzwyczajone do zasypiania z nią.
  • Kubek niekapek lub butelka, jeśli dziecko nie potrafi jeszcze pić z normalnego kubka.
  • Zimą w szafeczce w szatni powinny znaleźć się rękawiczki, a latem czapeczka.


Komunikacja:


wszystkie istotne informacje będą Państwu przekazywane za pomocą maili i w trakcie spotkań z wychowawcami. Prosimy również o czytanie wiadomości na naszej tablicy ogłoszeń

Znaleźć tu można:

  • Kalendarzyk imprez na dany miesiąc
  • Wydarzenia z życia przedszkola
  • Informacje nauczycieli grup o wycieczkach i innych ważnych zajęciach, zebraniach itp.


Pierwsze dni w przedszkolu


Co może pomóc dziecku i rodzicom?

  • Wcześniejsze przyzwyczajanie dziecka do przebywania w nowym miejscu pod opieką osób trzecich, kontaktowanie dziecka z rówieśnikami, np. na placu zabaw.
  • Uczenie dziecka poprzez zabawę czynności związanych z samoobsługą.
  • Informowanie dziecka o tym, że czas w przedszkolu będzie spędzało w towarzystwie innych dzieci, bez rodziców.
  • Ważne jest, aby rodzice podczas rozstania z dzieckiem byli spokojni (dziecko wyczuwa niepokój dorosłych).
  • Zabawy z dzieckiem w przedszkolu, przedstawianie jego realnych zalet, m.in. obecność rówieśników, wielość zabawek.
  • Akceptacja płaczu dziecka przez rodziców - naturalnej, zdrowej reakcji na nową sytuację (nie należy dziecka zawstydzać) - duża labilność uczuć dziecka powoduje, że za chwilę jest wesołe i świetnie się bawi.
  • Pożegnajmy się z dzieckiem w szatni, szybko, i bez łez.
  • Wcześniejsze poznanie przedszkola - spacery w kierunku placówki, krótkie wizyty w przedszkolu, udział w dniach adaptacyjnych i drzwiach otwartych.
  • "Kawałek domu" - drobiazg przyniesiony przez dziecko z domu, np. ulubiona zabawka, poduszeczka.
  • Wcześniejsze odbieranie dziecka w początkowym okresie (zawsze należy odbierać dziecko zgodnie z obietnicą).
  • Chwalmy dziecko za jego dzielność i umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji. Jeśli dziecko bardzo płakało, powiedzmy mu, że wszyscy ludzie denerwują się trochę i boją robiąc coś pierwszy raz, ale po kilku dniach czują się pewniej - tak będzie i z nim.


Okres adaptacji przebiega różnie, jedno dziecko po tygodniu ma już najgorsze za sobą, inne swój trudny czas zaczyna dopiero po miesiącu (i to też jest normalne) - bo dopiero wtedy zrozumiało i w pełni odczuło, że pewien etap skończył się bezpowrotnie, a ono wolałoby żeby było tak jak dawniej.


Płacz jednych udziela się innym. Ale są nauczycielki i pomoc innych pracowników. Tyle rąk, żeby poprzytulać maluszki. Oczywiście nie wszystkie dzieci  się dają przytulać i ich lęk trzeba przełamać inaczej. Wszyscy jesteśmy tu od tego,



Prosimy o:


  • podpisanie wszystkich rzeczy należących do dziecka (pościel, przybory toaletowe itp.) niespieralnym mazakiem;
  • nie przynoszenie małych zabawek lub zawierających małe elementy łatwe do połknięcia; inne zabawki przynosimy tylko w piątki;
  • nie zaglądanie do sal przez okna budynku – jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości, pytania zawsze możecie skontaktować się z nami telefonicznie;
  • nie otwieranie innym osobom drzwi wejściowych – drzwi wejściowe otwiera tylko pracownik przedszkola;
  • spisanie i przekazanie nam wszystkich istotnych informacji dotyczących Waszego dziecka (zasypiania, ulubionych zabaw, niewerbalnej komunikacji, potrzeb i uzdolnień, itp.);
  • nie wchodzenie do sal – dziecko odbierze od Was ciocia spod drzwi sali, również jeśli przychodzą Państwo po dziecko prosimy pokazać się nauczycielce w „bulaju”  lub poprosić innego pracownika będącego na korytarzu o wywołanie dziecka.
  • Prosimy o niewywoływanie nauczycielek z sal w chwili odbierania dziecka w godzinach popołudniowych. Indywidualnych informacji o dziecku nauczycielki chętnie udzielą Państwu w godzinach odpoczynku poobiedniego (12:30 – 14:00)