Głównym celem programu „Dwujęzyczny świat dzieci” jest wspieranie harmonijnego rozwoju dzieci w jego wszystkich aspektach poczynając od rozwoju emocjonalnego i psychicznego poprzez rozwój kognitywny, społeczny, językowy oraz motoryczny.
Niezwykle ważne w środowisku przedszkolnym jest zachowanie odpowiednich proporcji między swobodną zabawą, w którą nie ingeruje wychowawca a edukacją, która powinna przebiegać w formie zabawy, doświadczania i odkrywania. Równie istotne jest pozostawienie dziecku możliwości spontanicznego wyrażania własnych emocji i doświadczeń.
Program naszego przedszkola wykorzystuje metodę immersji i zakłada zanurzanie dzieci w języku angielskim jaki spędzają w przedszkolu w sposób zbliżony do tego jak niemowlęta i małe dzieci nabywają język ojczysty. Aby zapewnić ciągły proces „zanurzania” każdą grupą opiekuje się dwóch wychowawców: polsko i anglojęzyczny.
W nauczaniu języka stosujemy metodę projektu, która rozwija zainteresowania i zdolności dzieci, a przede wszystkim powoduje szybsze zapamiętywanie. W klasach zerówkowych promujemy brytyjską metodę nauki czytania phonics, dzięki której dzieci uczą się łączyć sylaby, a następnie z powodzeniem czytać.
Uczymy dzieci już od najmłodszych lat, jak wykorzystując ich naturalną energię i potencjał umieć słuchać, skupiać uwagę, kontrolować zachowanie, mieć dobre stosunki z innymi. Kończąc edukację w przedszkolu, dzieci są samoświadome, potrafią kierować samym sobą, są empatyczne. Edukacja charakteru i dobrych zachowań wpleciona w szereg codziennych zajęć pozwala rozwijać relacje w domu, szkole i innych społecznościach.